Zamknij ten komunikat

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Na naszych stronach używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami podmioty, takie jak firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W każdej przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Cookies.

Doradztwo Filmoteka Fotostory Moja Wieś O tym się mówi Postawy Przegląd prasy Powrót do Strony Głównej Biblioteka Poczta Kontakt Forum Atlas Inicjatyw Metoda e-VITA Szukaj
Dostęp, wiedza, zasoby, wykorzystanie, metoda e-VITA
Serwis dla osób prowadzących działalność gospodarczą
Serwis dla wiejskich organizacji społecznych
Serwis dla przyjaciół zwierząt
Dziedzictwo
Kultura, krajobraz, architektura...

Wojciech Murzyn

Prowadzenie biznesu w Internecie, czyli jak promować swoje przedsięwzięcie w sieci

Co znaczy "być w intenecie"? Dlaczego internet zmienił rynek? Teraz sieć! E-biznesowe ABC. Ile to kosztuje? Przydatne linki.

Streszczenie publikacji:

W publikacji przedstawiono przegląd najważniejszych zagadnień związanych z prowadzeniem biznesu w Internecie. We wstępnej części autor wskazuje najważniejsze zmiany jakie zostały spowodowane upowszechnieniem się Internetu jako sposobu komunikacji i prowadzenia działalności. Następnie wskazuje dlaczego w szczególności małe firmy mogą skorzystać na tych przemianach.

W kolejnej części autor omawia podstawowe zagadnienia techniczne: jakie są zasady funkcjonowania Internetu jako globalnej sieci, jakie są składniki tej sieci i przez kogo są utrzymywane, oraz jakie są możliwości "bycia w sieci", posiadania serwera www i domeny internetowej. Tę część uzupełnia przegląd podstawowych mechanizmów stosowanych w komunikacji elektronicznej (e-mail, chat, blog, fora dyskusyjne, publikacje elektroniczne, e-mailing).

Zasadnicza część publikacji omawia sposoby zaistnienia firmy w gospodarce elektronicznej i zawiera praktyczne rady dotyczące zarówno sposobu uruchomienia strony internetowej jak i zasad tworzenia dobrej zawartości merytorycznej stron www pomagających w promowaniu działalności i sprzedawaniu.

E-biznesowe ABC to część poświęcona zagadnieniom reklamy i promocji własnej działalności w sieci. Omawia zarówno podstawowe elementy reklamy internetowej (reklama banerowa, ekspozycje w portalach, korzystanie z serwisów reklamowych) jak i bardziej zaawansowane i skuteczne mechanizmy: obecność firmy w wyszukiwarkach i katalogach, elektroniczne biuletyny, linki sponsorowane. Obszerny zestaw rad i wskazówek dotyczy sposobów konstrukcji serwisów internetowych i pracy nad ich zawartością, w taki sposób, aby strona uzyskiwała wysokie notowania w wynikach wyszukiwania i była dzięki temu często odwiedzana przez internautów.

Na koniec autor przekazuje kilka ogólnych porad dla osób zamierzających rozpocząć działalność e-biznesową. Zamieszcza także informacje o typowych kosztach związanych z rozpoczynaniem działalności w Internecie.

Uzupełnieniem publikacji jest lista przydatnych odsyłaczy internetowych oraz książek o podobnej tematyce.

[sciągnij pełny tekst (*.pdf) do druku]

  
Skomentuj artykuł:
Imię
Komentarz:
Przepisz kod: 56987
Wyślij
 
Komentarze:
Do tego artykułu nie ma jeszcze komentarzy

Witryna tworzona i redagowana jest przez zespół Fundacji Wspomagania Wsi